Grădina de relaxare, linişte şi învăţare, este un concept democratic, în care domină ideea de libertate a alegerii locului, spaţiului de joacă şi învăţare. Grădina devine una din plăcerile copilului de a-şi petrece câteva minute în linişte. În același timp, grădina este legată de descoperire, investigare, experimentare. Conceptul GRLI presupune:

· echilibru emoțional;

· relaxare;

· liniştire;

· învăţare;

 · identificarea de soluţii;

· integrarea mediului, a elementelor naturii în demersul instructiv-educativ;

 · educaţie durabilă pentru viaţă;

 · experimentare;

· descoperire;

 · fuziune cu alte concepte.

 Scopul

 · Familiarizarea copiilor preșcolari cu învăţarea într-un mediu special amenajat outdoor, precum și cu relaxarea și liniştirea, prin strategii de lucru adecvate celor 4 zone specifice conceptului GRLI.

· Crearea unui mediu natural care să cuprindă esența concentrată a naturii înconjurătoare prin aranjamente armonioase cu pietre, nisip, mușchi de copac, plante, copaci, alte plante predominant verzi și multicolore, ghivece, mobilier de grădină.

 · Dezvoltarea competențelor de proiectare, realizare și evaluare a rezolvării unor probleme de învățare sau de comportament ale copiilor prin activități outdoor.

 · Stimularea învățării eficiente, relaxarea minții într-un context outdoor inedit. Competenţe generale ale proiectului:

· Descoperirea de către copii a elementelor specifice unei grădini de relaxare și învățare și înțelegerea simbolisticii acesteia prin jocuri și activități specifice;

· Experimentarea de către copii, sub coordonarea cadrelor didactice, a momentelor/pauzelor de relaxare, a activităților de învățare outdoor;

· Retragerea pentru scurt timp în oaza de liniște oferită de grădina din curte, pentru restabilirea echilibrului interior;

 · Realizarea de materiale didactice care să stimuleze învățarea experiențială, liniștire și relaxarea în mediul outdoor creat.

IPOTEZA pilotării conceptului GRLI: Dacă vom crea pentru copii un spațiu de relaxare, liniște și învățare în aer liber și vom organiza activități specifice outdoor care relaxează copiii, pregătind organismul pentru efort intelectual sau relaxându-l după un efort, în beneficiul învățării eficiente, vom reuși să găsim soluții la probleme legate de învățarea eficientă și vom evita consecințele determinate de situații în care sunt încălcate regulile de conviețuire socială.

Tipul proiectului: cercetare-acțiune de tip experiențial.